Pocit svobody a volnosti
Dvoumístný vírník MTOsport byl uveden na trh v roce 2008 jako nástupce úspěšného modelu MT03. Hovořit o úspěšném modelu je na místě – těchto vírníků se vyrobilo a prodalo již více než 1400 kusů.
Otevřená kabina vám dopřeje skutečně bezprostřední zážitek z letu a radost ze svobody. MTOsport je ideální „hračka“ pro „velké kluky“. Bavit ale samozřejmě bude i „velké dívky“…
Svět z jiné perspektivy
Vírníkem MTOsport 2010 můžete objevovat svět z jiné perspektivy. Umožní vám přístup k velké rozlehlosti přírody, neznámým kulturám nebo pozoruhodné zvířecí říši a realizovat tak úžasné jedinečné zážitky.
Jste připraveni cítit svobodu každým kouskem těla?
Chcete vidět krásu a divočinu našeho světa? MTOsport 2010 vás tam zavede.
Zažijte nejčistší způsob létání a užijte si ten rozdíl!
-
Rotax 912 ULS (100 HP)
Rotax 914 UL (115 HP) -
Čtyřtaktní čtyřválec
-
Kapalinou chlazené hlavy
-
Vzduchem chlazené válce
-
Mazání pomocí suché klikové skříně
-
Duální systém zapalování
-
Možnost 2. elektrické palivové pumpy (Rotax 912 ULS)
Technická data
Délka x šířka x výška | 5,1 m x 1,9 m x 2,7 m |
---|---|
Průměr rotoru | 8,0 m nebo 8,4 m |
Cestovní rychlost | 160 km/h |
Maximální rychlost | 185 km/h |
Minimální rychlost | 30 km/h |
Délka startu | 50 – 70 metrů (v sólo obsazení) |
Délka přistání | do 30 metrů |
Vytrvalost | až 5,5 h |
Motor | Rotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) oba motory s reduktorem 1:2,43 |
Spotřeba | 12 – 14 l/h (Natural 95) |
Výbava na přání
- Základní vybavení
- Volitelné vybavení
- Otevřený dvoumístný vírník v tandemovém uspořádání (sedadla za sebou)
- Čelní štít pro pilota i cestujícího
- Pokovovaný pylon a nosník ocasních ploch
- Patentovaný systém silentbloků
- Hliníkový rotorový systém NACA 8H12 8,4 m
- Rotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) a airbox, včetně převodovky s kluznou spojkou a výfukovým systém z nerezové oceli
- Vrtule HTC3B CW172,5
Přístroje:
- Rychloměr a výškoměr
- Otáčkoměr motoru a rotoru
- Teploměr oleje a hlav válců
- Ukazatel tlaku oleje
- Kompas
- Počítadlo provozních hodin
- Palivoměr
Dále v základním vybavení:
- Pneumatické nastavení vyvážení
- Brzda rotoru
- Pneumatické předroztáčení rotoru
- Hydraulické brzdy hlavního podvozku
- Nádrž na 39 litrů paliva
- Ochranný vak na rotor
- Lak všech kompozitových dílů
- Sedadla s nastavitelným úhlem opěradel
- Prostor pro postavy do 200 cm
- Čtyřbodové bezpečnostní pásy
- Bílá, žlutá nebo červená barva
- Sestavení, zalétání…
K motoru
- Druhé palivové čerpadlo pro Rotax 912 ULS
- Přídavná nádrž na 34 litrů paliva
- Za letu elektricky stavitelná třílistá vrtule konstant speed WOODCOMP SR 3000
Rotorový systém
Výběr ze 3 rotorových soustav z hliníku NACA 8H12:
- Standardní rotor o průměru 8,4 m (v základním vybavení)
- Sportovní rotor o průměru 8 m pro sportovnější létání
- Cestovní rotor o průměru 8,4 m pro dlouhé přelety
Barva
- Na přání libovolná jiná barva nebo barevná kombinace (lak nebo pokovování)
Avionika
- ELT Kanad 406 compact
- Zabudovaná radiostanice ATR 833 s připojením pro oba cestující
- Zabudovaný odpovídač TRT 800H
Školní vybavení
- Instruktorská sada – ovladač plynu, brzd, přepínače, zadní řídicí páka
Osvětlení
- Přistávací LED světla (2 x 2,5W)
- Záblesková a poziční světla
Kokpit
- Možná úprava pro zařízení: AvMap EKP IV, min, Fly mapa L, Think Navi T7, EFIS
- Variometr 57 a/nebo 80 mm
- Elektrická zásuvka
- „Autozásuvka“ 12V 5A
Další speciální vybavení
- Čalouněná sedadla místo standardního polstrování
- Karbonová vlákna místo skelných (úspora cca 3 kg)
- Sluchátka
- Robustní nebo sportovní pneumatiky místo standardních
- Plováky (certifikované pouze pro Švédsko)