MTOsport 2010

Maximální rychlost
km/h
Dolet
km
Spotřeba (Natural 95)
~ l/h
Cestovní rychlost
km/h

Pocit svobody a volnosti

Dvoumístný vírník MTOsport byl uveden na trh v roce 2008 jako nástupce úspěšného modelu MT03. Hovořit o úspěšném modelu je na místě – těchto vírníků se vyrobilo a prodalo již více než 1400 kusů.

Otevřená kabina vám dopřeje skutečně bezprostřední zážitek z letu a radost ze svobody. MTOsport je ideální „hračka“ pro „velké kluky“. Bavit ale samozřejmě bude i „velké dívky“…

Svět z jiné perspektivy

Vírníkem MTOsport 2010 můžete objevovat svět z jiné perspektivy. Umožní vám přístup k velké rozlehlosti přírody, neznámým kulturám nebo pozoruhodné zvířecí říši a realizovat tak úžasné jedinečné zážitky.

Jste připraveni cítit svobodu každým kouskem těla?

Chcete vidět krásu a divočinu našeho světa? MTOsport 2010 vás tam zavede.

Zažijte nejčistší způsob létání a užijte si ten rozdíl!

Příklady využití

MTO 2010 nachází využití i v profesionální rovině. Tento typ vírníku využívají bezpečnostní složky, pobřežní stráže, ale využití lze nalézt i v zemědělství.

  • Rotax 912 ULS (100 HP)
    Rotax 914 UL (115 HP)

  • Čtyřtaktní čtyřválec

  • Kapalinou chlazené hlavy

  • Vzduchem chlazené válce

  • Mazání pomocí suché klikové skříně

  • Duální systém zapalování

  • Možnost 2. elektrické palivové pumpy (Rotax 912 ULS)

Technická data

Délka x šířka x výška5,1 m x 1,9 m x 2,7 m
Průměr rotoru8,0 m nebo 8,4 m
Cestovní rychlost160 km/h
Maximální rychlost185 km/h
Minimální rychlost30 km/h
Délka startu50 – 70 metrů (v sólo obsazení)
Délka přistánído 30 metrů
Vytrvalostaž 5,5 h
MotorRotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) oba motory s reduktorem 1:2,43
Spotřeba12 – 14 l/h (Natural 95)

 

Výbava na přání

  • Otevřený dvoumístný vírník v tandemovém uspořádání (sedadla za sebou)
  • Čelní štít pro pilota i cestujícího
  • Pokovovaný pylon a nosník ocasních ploch
  • Patentovaný systém silentbloků
  • Hliníkový rotorový systém NACA 8H12 8,4 m
  • Rotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) a airbox, včetně převodovky s kluznou spojkou a výfukovým systém z nerezové oceli
  • Vrtule HTC3B CW172,5

Přístroje:

  • Rychloměr a výškoměr
  • Otáčkoměr motoru a rotoru
  • Teploměr oleje a hlav válců
  • Ukazatel tlaku oleje
  • Kompas
  • Počítadlo provozních hodin
  • Palivoměr

Dále v základním vybavení:

  • Pneumatické nastavení vyvážení
  • Brzda rotoru
  • Pneumatické předroztáčení rotoru
  • Hydraulické brzdy hlavního podvozku
  • Nádrž na 39 litrů paliva
  • Ochranný vak na rotor
  • Lak všech kompozitových dílů
  • Sedadla s nastavitelným úhlem opěradel
  • Prostor pro postavy do 200 cm
  • Čtyřbodové bezpečnostní pásy
  • Bílá, žlutá nebo červená barva
  • Sestavení, zalétání…

K motoru

  • Druhé palivové čerpadlo pro Rotax 912 ULS
  • Přídavná nádrž na 34 litrů paliva
  • Za letu elektricky stavitelná třílistá vrtule konstant speed WOODCOMP SR 3000

Rotorový systém

Výběr ze 3 rotorových soustav z hliníku NACA 8H12:

  • Standardní rotor o průměru 8,4 m (v základním vybavení)
  • Sportovní rotor o průměru 8 m pro sportovnější létání
  • Cestovní rotor o průměru 8,4 m pro dlouhé přelety

Barva

  • Na přání libovolná jiná barva nebo barevná kombinace (lak nebo pokovování)

Avionika

  • ELT Kanad 406 compact
  • Zabudovaná radiostanice ATR 833 s připojením pro oba cestující
  • Zabudovaný odpovídač TRT 800H

Školní vybavení

  • Instruktorská sada – ovladač plynu, brzd, přepínače, zadní řídicí páka

Osvětlení

  • Přistávací LED světla (2 x 2,5W)
  • Záblesková a poziční světla

Kokpit

  • Možná úprava pro zařízení: AvMap EKP IV, min, Fly mapa L, Think Navi T7, EFIS
  • Variometr 57 a/nebo 80 mm
  • Elektrická zásuvka
  • „Autozásuvka“ 12V 5A

Další speciální vybavení

  • Čalouněná sedadla místo standardního polstrování
  • Karbonová vlákna místo skelných (úspora cca 3 kg)
  • Sluchátka
  • Robustní nebo sportovní pneumatiky místo standardních
  • Plováky (certifikované pouze pro Švédsko) 

Polepy na míru

Chtěli byste vlastní design vírníku?  Nic pro nás není problém. Vyrobíme vám polep vírníku přímo na míru.