Pocit svobody a volnosti
Dvoumístný vírník MTOsport byl uveden na trh v roce 2008 jako nástupce úspěšného modelu MT03. Hovořit o úspěšném modelu je na místě – těchto vírníků se vyrobilo a prodalo již více než 1400 kusů.
Otevřená kabina vám dopřeje skutečně bezprostřední zážitek z letu a radost ze svobody. MTOsport je ideální „hračka“ pro „velké kluky“. Bavit ale samozřejmě bude i „velké dívky“…


Svět z jiné perspektivy
Vírníkem MTOsport 2010 můžete objevovat svět z jiné perspektivy. Umožní vám přístup k velké rozlehlosti přírody, neznámým kulturám nebo pozoruhodné zvířecí říši a realizovat tak úžasné jedinečné zážitky.
Jste připraveni cítit svobodu každým kouskem těla?
Chcete vidět krásu a divočinu našeho světa? MTOsport 2010 vás tam zavede.
Zažijte nejčistší způsob létání a užijte si ten rozdíl!

-
Rotax 912 ULS (100 HP)
Rotax 914 UL (115 HP) -
Čtyřtaktní čtyřválec
-
Kapalinou chlazené hlavy
-
Vzduchem chlazené válce
-
Mazání pomocí suché klikové skříně
-
Duální systém zapalování
-
Možnost 2. elektrické palivové pumpy (Rotax 912 ULS)
Technická data
Délka x šířka x výška | 5,1 m x 1,9 m x 2,7 m |
---|---|
Průměr rotoru | 8,0 m nebo 8,4 m |
Cestovní rychlost | 160 km/h |
Maximální rychlost | 185 km/h |
Minimální rychlost | 30 km/h |
Délka startu | 50 – 70 metrů (v sólo obsazení) |
Délka přistání | do 30 metrů |
Vytrvalost | až 5,5 h |
Motor | Rotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) oba motory s reduktorem 1:2,43 |
Spotřeba | 12 – 14 l/h (Natural 95) |
Výbava na přání
- Základní vybavení
- Volitelné vybavení
- Otevřený dvoumístný vírník v tandemovém uspořádání (sedadla za sebou)
- Čelní štít pro pilota i cestujícího
- Pokovovaný pylon a nosník ocasních ploch
- Patentovaný systém silentbloků
- Hliníkový rotorový systém NACA 8H12 8,4 m
- Rotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) a airbox, včetně převodovky s kluznou spojkou a výfukovým systém z nerezové oceli
- Vrtule HTC3B CW172,5
Přístroje:
- Rychloměr a výškoměr
- Otáčkoměr motoru a rotoru
- Teploměr oleje a hlav válců
- Ukazatel tlaku oleje
- Kompas
- Počítadlo provozních hodin
- Palivoměr
Dále v základním vybavení:
- Pneumatické nastavení vyvážení
- Brzda rotoru
- Pneumatické předroztáčení rotoru
- Hydraulické brzdy hlavního podvozku
- Nádrž na 39 litrů paliva
- Ochranný vak na rotor
- Lak všech kompozitových dílů
- Sedadla s nastavitelným úhlem opěradel
- Prostor pro postavy do 200 cm
- Čtyřbodové bezpečnostní pásy
- Bílá, žlutá nebo červená barva
- Sestavení, zalétání…
K motoru
- Druhé palivové čerpadlo pro Rotax 912 ULS
- Přídavná nádrž na 34 litrů paliva
- Za letu elektricky stavitelná třílistá vrtule konstant speed WOODCOMP SR 3000
Rotorový systém
Výběr ze 3 rotorových soustav z hliníku NACA 8H12:
- Standardní rotor o průměru 8,4 m (v základním vybavení)
- Sportovní rotor o průměru 8 m pro sportovnější létání
- Cestovní rotor o průměru 8,4 m pro dlouhé přelety
Barva
- Na přání libovolná jiná barva nebo barevná kombinace (lak nebo pokovování)
Avionika
- ELT Kanad 406 compact
- Zabudovaná radiostanice ATR 833 s připojením pro oba cestující
- Zabudovaný odpovídač TRT 800H
Školní vybavení
- Instruktorská sada – ovladač plynu, brzd, přepínače, zadní řídicí páka
Osvětlení
- Přistávací LED světla (2 x 2,5W)
- Záblesková a poziční světla
Kokpit
- Možná úprava pro zařízení: AvMap EKP IV, min, Fly mapa L, Think Navi T7, EFIS
- Variometr 57 a/nebo 80 mm
- Elektrická zásuvka
- „Autozásuvka“ 12V 5A
Další speciální vybavení
- Čalouněná sedadla místo standardního polstrování
- Karbonová vlákna místo skelných (úspora cca 3 kg)
- Sluchátka
- Robustní nebo sportovní pneumatiky místo standardních
- Plováky (certifikované pouze pro Švédsko)

Dokumenty ke stažení
Polep na míru
Chtěli byste vlastní design vírníku? Nic pro nás není problém. Vyrobíme vám polep vírníku přímo na míru. Polep je navíc mnohem levnější než přestříkání laku na jinou barvu a nabízí téměř neomezené možnosti kreativity. Váš vírník tak může být nejen jedinečný, ale i cenově dostupně upravený přesně podle vašich představ!
Sjednejte si bezplatnou konzultaci, kde si pomocí aplikace můžete namodelovat polep na svůj budoucí vírník.